18 September 2007

Art & Design

Sedikit cerita untuk dikongsi kepada pembaca blog I {Ida}.


{i} ada dua buku sketch yang penuh dengan font design, satu-satu benda yang {i} bangga sangat waktu itu. Semua rakan-rakan mengagumi bakat semulajadi {i}. Tawaran dari ITM tiba, siapa yang tidak riang jika apa yang diimpikan selama ini hanya beberapa langkah saja lagi.
Tak payahla pergi, mak dan abah tak mampu. {i} termenung...termanggu dan buntu. Hasrat kedua ibu bapa {i} turuti. Dan semuanya telah dilontarkan jauh-jauh. Menghambakan diri pada sesuatu yang bukan menjadi minat terpaksa dilakukan selama hampir belasan tahun. Segala bakat dulu semua lenyap begitu saja, kaku dan tidak dpt dihasilkan lagi.
Hari ini {i} kembali bertatih, semua kenangan lalu jadi kekuatan hari ini. Biarlah {i} tidak mendapat pengiktirafan dari orang lain sekurang-kurangkan menjadi designer buat keluarga sendiri sudah cukup memadai. {i} tidak pernah marah pada mak dan abah, tidak sekali-kali. Kata mereka betul dan biarlah {i} beralah dah bukan kalah.
Hari ini {i} bangkit kembali dan semuanya belum terlewat, {i} masih berpeluang belajar bukan di A&D tapi di dunia scrapbook.

1 comment:

Anonymous said...

Delete shis text plz. Sorry